Independent Trader Independent Trader
1090
BLOG

Ostrzeżenia, których nikt nie słucha.

Independent Trader Independent Trader Gospodarka Obserwuj notkę 6

Wiele razy podkreślałem na łamach bloga, iż sytuacja na globalnych rynkach finansowych jest nieporównywalnie gorsza niż podczas wybuchu kryzysu z 2008 roku. Podstawowe przyczyny czyli nadmierny dług nie został zredukowany lecz spotęgowany. Problemy systemowe absolutnie nie zostały rozwiązane. Skoordynowanym dodrukiem na poziomie banków centralnych zalano rynki walutą czym jedynie kupiono czas.

W mediach słyszymy, że Europa ma się w miarę dobrze. Wyjątkiem jest nieznacząca Grecja. W USA natomiast ekonomia rozkwita. Rynek derywatów (instrumentów pochodnych), którego wartość wynosi wg. ostrożnych prognoz 12-krotność globalnego PKB także nie jest problemem. 

Generalnie zarówno politycy jak i instytucje finansowe zapewniają nas, że problemy owszem są ale mamy nad nimi kontrolę. Owszem, mają kontrolę. Przynajmniej do momentu, w którym kontrolę tą utracą.

Gdy jednak poważne problemy czy to na nadmuchanych rynkach akcji czy to długu rządowego przypominającego bańkę wszechczasów ostatecznie pękną, znowu usłyszymy „nikt nie mógł tego przewidzieć”.

Czy jednak jest to prawda czy czarnowidztwem zajmują się tylko alternatywne media? Otóż nie do końca. W ostatnim czasie dwie bardzo poważne instytucje czyli Międzynarodowy Fundusz Walutowy oraz Bank Rozrachunków Międzynarodowych (bank centralny dla banków centralnych) opublikowały mnóstwo ostrzeżeń. 

Dzięki uprzejmości Larry’ego White poniżej publikuję listę wybranych komunikatów. Z braku czasu (mnóstwo wyjazdów, obecnie piszę z Kijowa) nie mogę ich przetłumaczyć, ale jeżeli wasz angielski na to pozwala to warto abyście się z nimi zapoznali. Dzięki temu zdacie sobie sprawę w jakiej kondycji jest obecny system finansowy. 

1. Lipiec 2014 - BIS - Poważne ostrzeżenie przed bańką spekulacyjną. 

2. Październik 2014 - BIS - „Nikt nie mógł tego przewidzieć”.

3. Październik 2014 - MFW - „W jaki sposób 3,8 bln USD obligacji rządowych może pójść z dymem?”

4. Grudzień 2014 - BIS - „Nowe ostrzeżenie odnośnie rynków kapitałowych”

5. Grudzień 2014 - BIS - „Ostrzeżenie dotyczące USD”

6. Kwiecień 2015 - MFW - „Szok wynikający z braku płynności na rynkach”

7. Czerwiec 2015 - The Telegraph na podstawie raportu BIS - „Świat jest bezbronny w obliczu kolejnego kryzysu finansowego”

8. Lipiec 2015 - MFW - „System finansowy w USA jest nadal bezbronny wobec kryzysu.”

Podobnych ostrzeżeń obie instytucje opublikowały w ostatnim czasie znacznie więcej ale nie chcę zarzucać Was ogromem informacji. Na koniec miejcie na uwadze, iż autorem publikacji nie jest ktoś żyjący z czarnowidztwa lecz BIS - instytucja wyznaczająca globalną politykę finansową bez której aprobaty nie może być podjęta żadna znacząca decyzja. Opinii MFW (mimo, iż w ostatnich latach bardzo stracił na znaczeniu) także nie powinniśmy ignorować. Pamiętajmy o tym, gdy po raz kolejni medialni eksperci powtórzą chórem „nikt nie mógł tego przewidzieć”.

Trader21

Źródło: Independent Trader – Niezależny Portal Finansowy

http://independenttrader.pl/379,ostrzezenia_ktorych_nikt_nie_slucha.html

 

 

Nigdy nie byłem prymusem. To, czego nie mogłem wykorzystać w praktyce niezbyt mnie interesowało. Już jako nastolatek wiedziałem, że system szkolnictwa nie jest skonstruowany tak, jak być powinien. Byłem prawdziwym utrapieniem dla nauczycieli :) W trakcie studiów na UW moje podejście do nauki zaczęło się trochę zmieniać, ponieważ otaczali mnie coraz ciekawsi ludzie. Z uczelni nie skorzystałem jednak zbyt wiele, gdyż sytuacja zmusiła mnie do nagłego podjęcia pracy. Jak się szybko przekonałem, rola pracownika nie za bardzo mi odpowiadała więc wraz z kolegą założyłem pierwszą firmę. Był to strzał w 10! Firma zaczęła się rozwijać, a my zatrudnialiśmy coraz więcej osób. W ciągu pięciu lat przeszliśmy od gwałtownego rozwoju, przez kontrolowany chaos, aż do ładu korporacyjnego, który okazał się być złem koniecznym. W międzyczasie ukończyłem MBA na University of Illinois. Po kilku latach, wszystkie firmy, które kontrolowałem zatrudniały prawie 50 osób, a łączny obrót przekraczał 20 mln zł. Lata harówki od rana do późnego wieczora sprawiły, że się wypaliłem. Sprzedałem wszystkie udziały i zacząłem jeździć po świecie. W ciągu kilku lat odwiedziłem prawie 30 krajów, mieszkając w niektórych przez dłuższy czas. Poznawanie innych kultur w fantastyczny sposób otwiera umysł oraz rzuca całkiem nowe spojrzenie na otaczającą nas rzeczywistość. Inwestowaniem zajmowałem się równolegle do pracy zawodowej, aby w rozsądny sposób zagospodarowywać nadwyżki. Jednak dopiero od 2008 roku zacząłem intensywnie uczyć się, poznając prawa rządzące rynkami finansowymi. Pierwsze artykuły na łamach bloga zacząłem pisać, aby usystematyzować swoją wiedzę. Z czasem jednak okazało się, że to co robię przyciąga wiele osób i należy to kontynuować. Obecnie, moim celem jest stworzenie portalu na miarę The International Forecaster ś.p. Boba Chapmana. To właśnie jego praca otworzyła mi oczy na wiele rzeczy, za co zawsze będę mu bardzo wdzięczny. Kolejne lata pokazują, że to co robimy ma sens. Każdego tygodnia nasze artykuły czyta ponad 60 tys. osób, z czego 25 tys. to stali czytelnicy. Zainteresowanie portalem potwierdzają dotychczasowe nagrody. Zaczęło się od II miejsca w konkursie "Ekonomiczny Blog Roku 2014" organizowanym przez Money.pl. Dalsze sukcesy przyniosły konferencje FxCuffs, gdzie w 2016 roku otrzymaliśmy nagrodę w kategorii "Blog Roku". Rok później wyczyn ten udało się powtórzyć ("Blog Roku 2017"). Dodatkowo, otrzymałem również nagrodę w kategorii "Osobistość Roku 2017". Każde z tych wyróźnień stanowi świetną motywację do dalszej pracy. Trader21

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka