Alexander Kirch / lots of bitcoins - the new virtual money
Alexander Kirch / lots of bitcoins - the new virtual money
Independent Trader Independent Trader
650
BLOG

Krach na Bitcoin o 80% w kilka minut

Independent Trader Independent Trader Kryptowaluta Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

 Wartość Bitcona, który emocjonuje wielu inwestorów spadła już o ponad 50% od swojego szczytu. W pewnym okresie BTC był wart więcej od uncji złota. Ceny przez ostatni rok były oderwane od rzeczywistości. Najbardziej popularna elektroniczna waluta zmieniała właścicieli, którzy nie tyle byli zainteresowani wykorzystaniem jej w transakcjach handlowych lecz liczyli na dalszy wzrost ceny.

Aby pokazać jak bardzo cena BTC jest narażona na nagły krach przedstawię Wam co się stało z ceną kilka dni temu. Otóż na rynku pojawiło się nagle zlecenie sprzedaży 6 tys. Bitcoinów (wartych ok 3,8 mln USD). Jest to ilość  odpowiadająca około 1/2000 wszystkich monet w obiegu. Relatywnie małe zlecenie wywołało krach, w którym wartość BTC spadła o 80%. Cena, która w momencie składania zlecenia kształtowała się na poziomie 630 USD zanurkowała na chwilę do 102 USD. Po całej akcji cena powróciła do poziomów wyjściowych lecz to co stało się w trakcie kilku minut obrazuje wrażliwą naturę BTC.

Krach bitcoin

Źródło: zerohedge.com

Nie była to oczywiście zwykła transakcja sprzedaży. Jeżeli ktoś chce wystawić na sprzedaż aktywa finansowe o wielkości przekraczającej średnie obroty, nie robi tego w jednej chwili lecz rozkłada transakcje w czasie aby nie obniżyć za bardzo ceny.

To z czym mieliśmy do czynienia było zwykłym testem przeprowadzonym przez kogoś komu nie zależy na zysku / stracie (organizacje rządowe). Być może FBI po wielu miesiącach zdobyło klucz do portfela skonfiskowanego prezesowi Silk Road, Rossowi Ulbrichtowi. Nie od dziś wiadomo, że w rękach FBI jest największy portfel BTC odpowiadający za ok 1,5 % monet w cyrkulacji.

Rządy jak i banki centralne na całym świecie widzą ogromne zagrożenie w zdecentralizowanym systemie anonimowych płatności. To nad czym rząd nie może utrzymać kontroli jest delegalizowane czego przykład mieliśmy tydzień temu w Rosji. Inna opcja to przeprowadzenie wielu ataków aby zniechęcić potencjalnych użytkowników.

Transakcjom przy wykorzystaniu kryptowalut przypina się łatkę finansowania terroryzmu, handlu bronią czy narkotykami. Czy jednak większość roliczeń wynikających z przestępczej działalności nie odbywa się przy użyciu dolara, a nie BTC?

Niezależnie od prywatnych przekonań w kwestiach finansowych powinniśmy twardo stąpać po ziemi. Bitcoin był fantastyczną okazją do zarobienia ogromnych pieniędzy. Tego typu okazje się nie powtórzą w przypadku kolejnych kryptowalut. Obecna cena oscylująca w okolicy 600 USD jest utrzymywana wyłącznie w wyniku wiary w wyższe ceny.

Mimo ogromnej popularności Bitocina, jego podstawowa cecha jako środka wymiany handlowej jest mimimalnie wykorzystywana. To co zniechęca zarówno kupców jak i sprzedawców to właśnie znaczne wahania cen oraz brak pewności co do utrzymania wartości chociażby w tygodniowych okresach.

Na koniec zastanówmy się jaka może być cena BTC gdy masy zaczną uciekać w panice. Jako wskazówka niech posłuży fakt, że 80% krach został wywołany zleceniem obejmującym zaledwie 1/2000 wszystkich monet.

źródło: Independent Trader.pl - Niezależny Portal Finansowy

http://independenttrader.pl/187,krach_na_bitcoin_o_80_w_kilka_minut.html

Nigdy nie byłem prymusem. To, czego nie mogłem wykorzystać w praktyce niezbyt mnie interesowało. Już jako nastolatek wiedziałem, że system szkolnictwa nie jest skonstruowany tak, jak być powinien. Byłem prawdziwym utrapieniem dla nauczycieli :) W trakcie studiów na UW moje podejście do nauki zaczęło się trochę zmieniać, ponieważ otaczali mnie coraz ciekawsi ludzie. Z uczelni nie skorzystałem jednak zbyt wiele, gdyż sytuacja zmusiła mnie do nagłego podjęcia pracy. Jak się szybko przekonałem, rola pracownika nie za bardzo mi odpowiadała więc wraz z kolegą założyłem pierwszą firmę. Był to strzał w 10! Firma zaczęła się rozwijać, a my zatrudnialiśmy coraz więcej osób. W ciągu pięciu lat przeszliśmy od gwałtownego rozwoju, przez kontrolowany chaos, aż do ładu korporacyjnego, który okazał się być złem koniecznym. W międzyczasie ukończyłem MBA na University of Illinois. Po kilku latach, wszystkie firmy, które kontrolowałem zatrudniały prawie 50 osób, a łączny obrót przekraczał 20 mln zł. Lata harówki od rana do późnego wieczora sprawiły, że się wypaliłem. Sprzedałem wszystkie udziały i zacząłem jeździć po świecie. W ciągu kilku lat odwiedziłem prawie 30 krajów, mieszkając w niektórych przez dłuższy czas. Poznawanie innych kultur w fantastyczny sposób otwiera umysł oraz rzuca całkiem nowe spojrzenie na otaczającą nas rzeczywistość. Inwestowaniem zajmowałem się równolegle do pracy zawodowej, aby w rozsądny sposób zagospodarowywać nadwyżki. Jednak dopiero od 2008 roku zacząłem intensywnie uczyć się, poznając prawa rządzące rynkami finansowymi. Pierwsze artykuły na łamach bloga zacząłem pisać, aby usystematyzować swoją wiedzę. Z czasem jednak okazało się, że to co robię przyciąga wiele osób i należy to kontynuować. Obecnie, moim celem jest stworzenie portalu na miarę The International Forecaster ś.p. Boba Chapmana. To właśnie jego praca otworzyła mi oczy na wiele rzeczy, za co zawsze będę mu bardzo wdzięczny. Kolejne lata pokazują, że to co robimy ma sens. Każdego tygodnia nasze artykuły czyta ponad 60 tys. osób, z czego 25 tys. to stali czytelnicy. Zainteresowanie portalem potwierdzają dotychczasowe nagrody. Zaczęło się od II miejsca w konkursie "Ekonomiczny Blog Roku 2014" organizowanym przez Money.pl. Dalsze sukcesy przyniosły konferencje FxCuffs, gdzie w 2016 roku otrzymaliśmy nagrodę w kategorii "Blog Roku". Rok później wyczyn ten udało się powtórzyć ("Blog Roku 2017"). Dodatkowo, otrzymałem również nagrodę w kategorii "Osobistość Roku 2017". Każde z tych wyróźnień stanowi świetną motywację do dalszej pracy. Trader21

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka